Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

onsdag 19 december 2012

Nu vet jag ju att den funkar i alla fall....

Nu har jag mått bra i väldigt många dagar och alla ni som ätit medicin någon gång vet hur lätt det kan vara att glömma den när man mår bra.
Så i morse gjorde jag misstaget att glömma min hjärtmedicin så nu ligger jag pall i sängen med värsta flimret.
Så himla snöpligt att få återfall nu när jag äntligen kommit igång på allvar med mina promenader och crosstraining.
Fast i ärlighetens namn vet jag inte om det är den glömda medicinens fel att jag har flimmer. Min läkare har ju upplyst mig om att jag hjärtat kan bråka en hel del i upp till 6 veckor efter operationen och det är ju inte ens fyra veckor sen min.
Vad det än beror på är det väldigt jobbigt. Jag har supersvårt för att inte deppa ihop alldeles när jag mår så här. Jag målar upp värsta tänkbara scenario. Att operationen är misslyckad, att jag kommer att behöva göra en till, att jag aldrig kommer att må bra osv osv.
Snart måste jag ta mig ur sängen för att åka till tandläkaren med sonen. Tanken är att jag ska orka handla när han är där men jag får väl se hur det blir med det.

3 kommentarer:

  1. Hej Maria satt och googlade på lillfingernagel och hittade rakt in på din blogg gisa om jag blev förvånad
    roligt att få läsa om din tuffa resa
    Kramizzzz till er alla och tack för i söndags
    Jeanette

    SvaraRadera
  2. Du får sätta upp några Kom ihåg lappar i huset. Tex på toa."Du har väl inte glömt ta medicin...." Förstår att så negativa tankar lätt tar överhand (är inte själv frisk men håller det privat för mig själv) men man får lära sig att ha en strategi för det....lättare sagt än gjort men OM man lyckas så blir det så mycket bättre. Kram //M

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det bara var en tillfällig svacka.
    Det är himla svårt att hålla reda på olika tabletter. Helst när man mår bättre. Jag tycker det är bäst när det går att ta dem på morgonen. Jag har en sådan där doseringsburk som man kan köpa på apoteket i olika storlekar.

    SvaraRadera