Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

torsdag 13 december 2012

Jag är ju inte helt galen!!

Jag är bara väldigt envis och har en stark vilja.
Helena och Shamrock undrade vad min läkare säger om mina planer att fullfölja min virtuella promenad mellan Ystad och Haparanda.
Just det säger han inte så mycket om eftersom han inte ens vet om den men annars säger han att jag får göra så mycket jag orkar. Jag får inte ut och springa och det vill jag inte heller. Det är idag -22° ute - inget springväder. Jag får inte cykla och det vill jag inte heller göra i denna kylan. Jag får heller inte styrketräna och lämpligt nog vill jag inte det heller. Jag har inget gymkort för tillfället av förklarliga skäl.
MEN!!!
Promenera får jag göra dygnet runt om jag känner att jag orkar. Det är ju väldigt svårt för min läkare att veta hur jag mår så han litar på att jag använder mitt sunda förnuft och att jag lyssnar på min kropp. Speciellt hjärtat. Såklart.

I går var jag och en väninna ute på en långpromenad och det gick bra. Vi gick en timme och det enda var att jag behövde dra ner på hennes tempo emellanåt. Jag orkar gå länge men inte så fort.
Om jag inte fryser till is är tanken att jag ska gå ner till havet i dag. Det tar 25 minuter så det blir en lagom runda.

2 kommentarer:

  1. Det var väl det där med förnuftet vi var oroliga för, jag och andra bloggare. ;)

    SvaraRadera
  2. Men då så. Kör på så kommer du att nå ditt mål :)

    Ta hand om dig bara

    SvaraRadera