Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

måndag 21 januari 2013

Veckan som gått

I måndags morse provade jag att göra något som jag inte kunnat göra på flera år. Jag tränade innan frukost. De få gånger jag försökt att göra det har varit katastrofala med hjärtklappning och svimningskänslor som följd. Eftersom jag inte visste då att jag hade ett hjärtfel trodde jag att jag helt enkelt inte var gjord för att träna på morgonen.
Med tanke på att det var första försöket vågade jag bara stå på crosstrainern i 20 minuter och det kändes jättebra. Så framöver kommer jag absolut att träna på morgonen någon gång i veckan. Jag gillar känslan av att ha klarat av mitt träningspass redan innan frukost och på så sätt få en toppenstart på dagen.

För övrigt har veckan sett ut så här:



och totalt blev det 4 pass.
Som ni ser hade jag flimmer torsdag och fredag. Min läkare har sagt att ibland går det att bryta flimret med fysisk ansträngning så när jag fick nog i fredags så masade jag mig upp på min crosstrainer. Det tog emot till en början och svetten rann längs hela kroppen redan efter en minut. Jag orkade 18 minuter sen var jag tvungen att sluta. Om det var ansträngningen eller något annat vet jag inte men slutade flimra gjorde det i alla fall. Bra att veta om jag skulle få flimmer fler gånger. Vilket jag hoppas att jag I N T E ska.

Det är mycket prat om plankan runt om på olika bloggar så det blir veckans utmaning.
Eftersom jag är otränad börjar jag med att stå i planka 30 sekunder om dagen.
Du hänger väl på??

2 kommentarer:

  1. Urk, stå i plankan. No thanks, skratt. Lycka till! Skönt om det kan funka att bryta flimret med motion. Det bästa är ju förstås om du slipper det helt :) Kram och ha en fin start på veckan.

    SvaraRadera
  2. Jag är så himla glad för din skull! Tänk att 8 års helvete är på väg att ta slut... <3

    SvaraRadera