Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

onsdag 28 augusti 2013

Att få till någon powerwalk idag

 finns inte på kartan. Inte med tanke på att mina ben fortfarande känns som två stolpar och ska orka pinna runt på jobbet idag 9 timmar. Det fick bli en runda med kettlebellen istället. Med tanke på att jag fick flimmer sist jag gav mig i lag med den så tog jag det väldigt lugnt. Jag vill ju dessutom kunna använda kroppen imorgon då jag hade tänkt cykla till jobbet igen.

Det ska bli väldigt intressant att se och framför allt märka hur min kondition förbättras. Innan jag fick reda på att jag var hjärtsjuk tränade jag ju väldigt mycket men jag blev liksom aldrig bättre. Jag orkade aldrig mer eller längre och med facit i hand förstår jag ju varför. Igår när jag cyklade till jobbet hade jag en snitthastighet på 3 minuter per kilometer. Det hade varit skoj att få ner den några sekunder innan årets slut. Det får bli mitt första lilla delmål. Och som min pappa alltid sa: Några, det är sju! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar