Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

torsdag 7 februari 2013

Varför kan inte broccoli vara lika gott som godis eller Det där var väl riktigt onödigt i alla fall??

När jag ätit min nyttiga lunch i form av en vegetarisk lasagne blev jag akut godissugen och innan jag visste ordet av hade jag tryckt i mig 120 g Smarties som jag sköljde ner med en burk Pepsi!
Jag är inte så superstrikt med mitt matintag men det där var totalt onödigt.
Jag vet inte ens om det vara så jäkla gott. Egentligen.
Tur i alla fall att jag var ute på en 60 minuters powerwalk i morse.
Det går kanske nästan på ett ut.

I vilket fall som helst har jag bestämt mig för att jag inte ska väga mig varje fredag i fortsättningen. Om jag bortser från dagens synder har jag skött mig ganska så exemplariskt på sistone och jag börjar definitivt märka av på mina kläder att jag minskar i omfång. Men det syns inte på vågen.
Därför ska jag göra som alla förstå-sig-påare säger - jag ska börja mäta mig istället och så plockar jag fram vågen en gång i månaden istället för att ge kroppen chans att visa resultat.

Jag vet att jag har några gamla måttuppgifter någonstans och jag mätte in mig när jag började min viktresa i november. De ska jag leta upp idag och så återkommer jag med några lysande (??) resultat i morgon.

3 kommentarer:

  1. Jag har stått stilla länge på vågen. Riktigt länge. Men måtten talar sitt tydliga språk. Många cm har skalats av.
    Jag har ett lite komplicerat förhållande till mat och vågen. Men jag jobbar på det och måttbandet är en bättre väg för mig att gå.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Har du inte sett Simson-avsnittet när Homer dör av broccolin. Läkaren säger; Ännu ett broccolirelaterat dödsfall. Är broccoli farlig? Naturligtvis! Det är därför den smakar så illa :)

    Fast jag gillar broccoli men som sötsugdämpare är den faktiskt värdelös!

    SvaraRadera
  3. Har du inte sett Simson-avsnittet när Homer dör av broccolin. Läkaren säger; Ännu ett broccolirelaterat dödsfall. Är broccoli farlig? Naturligtvis! Det är därför den smakar så illa :)

    Fast jag gillar broccoli men som sötsugdämpare är den faktiskt värdelös!

    SvaraRadera