Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

fredag 15 februari 2013

I dag gjorde jag både och!!

I dag blev det både vägning och mätning. Båda hade ett negativt resultat. Eller positivt. Beror på hur man ser det!

Vågen visade -0,3 kg.

Måttbandet visade:
Midja - 1 cm
Mage -3 cm
Höfter ± 0 cm
Rumpa ± 0 cm
Höger lår - 1 cm
Vänster lår -0,5 cm
Höger vad - 2 cm
Vänster vad -1 cm

Jag gillar det där måttbandet mer och mer!

I kväll ska jag ut och svira runt lite med ett gäng fina arbetskamrater. Det passar bra med en fest just ikväll eftersom det i dag är (förhoppningsvis) sista dagen någonsin jag äter min hjärtmedicin!

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det bra med att mäta?! Jag kör Vikt Väktarna på nätet när jag behöver dra åt svångremmen lite. Kanonbra! Där fyller man även i sin vikt och mått. Lätt att följa och glädjas (förhoppningsvis) vi tabeller och diagram. Är egentligen inte överviktig men behöver tänka lite extra på vad jag stoppar i mig nu när man är över 40 (oj,om en vecka är jag visst närmare 50 än 40! Hur gick det till?!). Vägrar att bli tjock!

    Lycka till!

    Kram från Sydafrika

    SvaraRadera
  2. måttband är bättre än våg

    SvaraRadera