Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

måndag 11 februari 2013

I fredags fick jag min dom

när jag träffade min läkare. Han vågade inte lova att jag är färdigbehandlad, risken finns att jag behöver göra en operation till. Lite positiv vågade han dock vara och han anser att med 70% sannolikhet att jag INTE behöver göra det.
Helt fri från mitt flimmer tror han inte att jag blir och det har jag väl börjat att inse och acceptera. Jag känner av lite flimmer varje kväll och även om det är jobbigt är det ju inte ens i närheten av hur jag hade det innan operationen.
Han tyckte definitivt att det var dags att trycka på lite med träningen och att mitt upplägg med crosstrainern lät jättebra. Högintensiv träning måste jag vänta med i minst ett halvår så det där med att springa milen i år kan jag ju bara glömma ;-)
Gymkortet får vänta tills nästa år men lite styrketräning hemma var helt OK.

Härligt att det börjar hända lite grejer. Jag har gjort ett litet träningsschema för veckan och så ska jag börja föra matdagbok. Inte så detaljerat men på något vis redovisa hur jag skött min kost. Jag har för mig att Olga Rönnberg hade något upplägg för det där. Det är ju svårare att synda om jag måste stå till svars för er!
Jag kommer dock att ge mig dispens att synda lite EN dag i veckan och det kommer troligtvis att bli lördagar. Synden ska såklart ske inom rimliga gränser men jag måste få känna att EN dag i veckan kan jag äta vad jag vill.

Så veckan som kommer ser min träning ut så här:

Måndag:
Crosstrainer 11 min
Mage, rygg,rumpa
Powerwalk 30-60 min

Tisdag:
Powerwalk 60 min

Onsdag:
Crosstrainer 11 min
Armar, axlar, bröst
Powerwalk 30-60 min

Torsdag:
Powerwalk 60 min

Fredag:
Crosstrainer 11 min
Mage, rumpa, rygg
Powerwalk 30-60 min

Lördag:
Vilodag (för jag kommer nog att vara lite hängig efter fredagens fest med härliga kollegor!)

Söndag:
Powerwalk 60 min

Förra veckan räknar jag till fyra träningspass, alla i form av powerwalks på minst 60 minuter.


1 kommentar:

  1. Tycker du kämpar på så bra!! Och du, sjuttio procent till din fördel är ju bra!

    SvaraRadera