Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

onsdag 6 februari 2013

Nya tag!

Jag vet att min pappa skulle vilja att jag fortsatte mitt liv som vanligt så nu ska jag försöka rycka upp mig och ta tag i situationen igen.
Jag ska till min läkare på fredag och då får jag resultat av prover och röntgenbilderna från förra veckan.

Ikväll provade jag att öka tempot lite på crosstrainern och det gick riktigt bra.
Jag körde så fort jag kunde i 10 minuter. Jag fick en rejäl pulsökning á lá naturell för första gången på 9 månader och det kändes helt OK. Det kändes som om jag hade orkat lite till men jag går ut lite försiktigt. Jag ska försöka köra ett 10-minuterspass varje dag denna veckan. Sen kör jag 5 dagar i veckan och ökar 1 minut i veckan tills jag återfår lite av min kondis.
Jag ska köpa hem några kettlebells tänkte jag så att jag kan köra lite styrka här hemma. Gymet får vänta ett tag till. Det kommer ju inte att bli så många pass nu i början.
Jag är så supertaggad för att börja träna på allvar och filar för fullt på lite program som lämpar sig för hemmaträning. Om jag får grönt kort av läkaren på fredag kommer jag att dra igång så smått med lite styrketräning nästa vecka.


1 kommentar:

  1. Vad skönt att komma igång mitt i allt det jobbiga! Kram!

    SvaraRadera