Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

söndag 7 juni 2015

En sorts doping?!?

Som jag skrivit innan unnar jag mig både det ena och det andra i matväg på lördagar. I går blev det dock inte så mycket mat utan det blev mest godis, fika och efterrätt.

Inte nog med att det var väldigt gott - det var oxå värsta uppladdningen för ett långlopp idag.
Och det passade ju väldigt bra eftersom min senaste utmaning som jag hoppat på - 20 mil på 5 veckor - började just idag!! Jag planerar att springa 5 mil och promenera 15 mil men det är ju inte ristat i sten.


Jag kände redan efter någon kilometer hur mycket ork jag hade och bestämde mig då för att springa längre än vad jag sprungit någon gång tidigare. Hade det inte varit för att jag kände av mitt diskbråck ganska mycket de sista 500 metrarna hade jag nog kunnat springa ett bra tag till. Varken lungor, hjärta eller ben protesterade och det bådar ju gott för min största mål för 2015 - att springa hem från jobbet, Det är nästan 16 km men tyvärr är det asfalt i stort sett hela vägen, Och det är jag inte van att springa på.
I tisdags provade jag (och en kompis) att gå hem från jobbet och på torsdag nästa vecka gör jag mitt första försök att springa. Tanken är att gå 5 minuter och jogga 5 minuter så att jag inte chockar min kropp med det hårda underlaget. Jag springer ju mestadels i skogen så lite invänjning skadar nog inte!

2 kommentarer:

  1. Det var inget dåligt "sen" det :) Heja du!

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken utmaning. Heja dig! Jag blir alldeles utmattad bara av att läsa om det, men vem vet. Någon gång i framtiden kanske jag också kan närma mig de distanserna.

    SvaraRadera