Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

tisdag 9 juni 2015

Eller jag kanske inte ska ta det så bokstavligt?!? ;-)

Förr ett tag sen blev jag rekommenderad en bok om löpning som visst är väldigt bra. Igår var jag på bibblan och ägnade sedan kvällen åt att läsa och bli inspirerad.
Trots några frågetecken som jag tror att jag rätat ut blev jag väldigt inspirerad att vässa formen och några knapptryckningar senare var mitt mål på RunKeeper ändrat till att de kommande 5 veckorna springa 100 km och gå 100 km.
Och there is no time like the present heter det ju så jag satte igång direkt. Ja inte igår kväll alltså men idag. Jag dammade av mitt gamla pulsband och drog iväg. Eller ja först räknade jag ut min maxpuls och de olika pulszonerna men sen bar det av!
Jag tyckte det var lite ovant att hålla koll på pulsen men jag lyckades väldigt bra att hålla den mellan 140 och 160 slag per minut vilket motsvarar pulszon 3 för mig.

Om jag ska tro på författaren väntar fantastiska framgångar runt hörnet om jag bara följer hans bok så det ser jag fram emot. Han berättar bland annat om en person som sprang milen på 70 minuter innan boken och på 49 minuter 9 månader senare. Så eftersom jag i dag springer milen på 60 minuter kommer jag alltså att springa den på 39 i mars nästa år!! Då kommer jag ju att springa ifrån min man!! Och det ser jag verkligen fram emot!!

1 kommentar:

  1. Du kommer att bli värsta blixten!
    Jag äger ingen pulsklocka, men jag tror att jag springer med puls på 80, med tanke på hur sakta det går.. :p

    SvaraRadera