Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

tisdag 28 april 2015

Idag är det sista dagen

på min långledighet och i morgon är det dags att åka till jobbet igen. Jag har utnyttjat min dag till fullo och har hunnit med både att ta det lugnt här hemma några timmar på förmiddagen för att sedan lägga i en högre växel efter lunch.
Jag började på gymet och idag tränade jag ben och rumpa. Eftersom jag var färdig lite innan jag beräknat satte jag mig på roddmaskinen 10 minuter. Det var premiär för mig och det var faktiskt jobbigare än jag trodde. Men även roligare än jag trodde så där kommer jag att hamna fler gånger.

Sen var det hög tid att hämta mina ungdomar efter skolan. Sonen skulle till frissan och dottern skulle träffa min underbara sjukgymnast för att se om han kunde hjälpa till med lite smärtlindring. Ni som läser min andra blogg vet att min äldsta dotter har ständig värk i hela kroppen och även en hel del andra problem med hälsan. Det föll några tunga stenar från hjärtat under besöket och om ni vill läsa mer om varför får ni titta in här om en liten stund. (◄länk)

Sen har jag även hunnit med en härlig långpromenad i mina gamla hemtrakter när sonen var på sin skytteträning ikväll.



Eller hunnit med och hunnit med - jag har tagit mig tid hinna med. För det är ju faktiskt så att jag måste ta mig tid att träna. Precis som jag skrev i morse så tag det ju en hel del tid i anspråk att träna och visst får jag försaka en hel del annat jag vill göra för att hinna åka till gymet eller för att gå på långpromenad.

Det är inte alla dagar det går att få ihop. Barn som ska skjutsas, föräldramöten som ska gås på, dansuppvisningar som ska tittas på och jobb som ska skötas. Men för det allra mesta går det att hitta en liten stund varje dag att snöra på sig joggingskorna eller trampa en runda på cykeln. Det är bara att göra det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar