Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

torsdag 14 november 2013

Kommer ni ihåg att jag påbörjade en resa för ganska så exakt ett år sen?

En resa tillbaka till mitt jag. Både mentalt och kroppsligt.
Jag är tyvärr väldigt dålig på att skriva om den men resan går och har gått jättebra!! Jag är faktiskt framme nu och har varit det ett tag. Jag har bara glömt att berätta det för er. Sorry.....



Det här är jag den 23 november 2012 endast några dagar efter min andra (och förhoppningsvis sista hjärtoperation). Jag är i dåligt skick, jag orkar ingenting. Jag har under min sjukdomstid gått upp cirka 12 kilo och vågen visar på 74 kg till mina 171 cm. Inte så farligt tycker ni men det tyckte jag.
Mina mått för övrigt var:
Midja: 79 cm
Mage: 96 cm
Höfter: 99 cm
Höger lår: 62 cm
Vänster lår: 61 cm



Det här är jag idag. Jag mår jättebra och min ork är i stort sett tillbaka. Jag har börjat springa lite och målet är att någon gång kunna springa en mil. När och i vilken takt får mitt hjärta och min kropp samråda om.
I morse visade vågen på 62 kg och det har den gjort den senaste månaden. Det tog alltså ganska så exakt 10 månader att bli av med något som jag la på under 6 månader.

Mina mått idag är:
Midja: 69 cm - 10 cm
Mage: 82 cm - 14 cm
Höfter: 89 cm - 10 cm
Höger lår: 54 cm - 8 cm
Vänster lår: 53 cm - 8 cm

Jag ska försöka skärpa mig med att hålla er uppdaterade om mina framsteg. Kanske det blir lite bilder på spända muskler och sånt snart!!

4 kommentarer: