Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

onsdag 6 augusti 2014

I fortsättningen leker jag med mig själv!!

För den här semesterleken funkar inte längre.
Jag är precis hemkommen från en riktigt dålig joggingrunda och insåg en del när jag på tunga ben tog mig runt.
Det funkar inte att dricka vin eller andra berusande drycker mitt i veckan och tro att man ska fungera som vanligt dagen efter.
Det funkar inte att komma på att man glömt lunchen, peta i sig en macka och tro att man klarar sig till kvällsmaten vilket man såklart inte gör och ägnar resten av förmiddagen åt att småäta konstant. Gärna smågodis eller annat onyttigt.
Det funkar inte att sitta uppe sent på kvällarna, se på film, äta chips och dricka Pepsi.
Inte för mig i alla fall.
Både mitt midjemått och min kilometertid har byggts på de senaste veckorna och nu är det dags att ta tag i situationen.
Semester kan jag möjligtvis leka någon helg då och då men övrig tid ägnas åt att leka med mig själv!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar