Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

tisdag 22 mars 2016

Det är inte farligt att stressa!!!

Det är farligt att inte ta sig tid till återhämtning!!
Missförstå mig rätt nu men jag gillar att stressa.
Jag gillar att ha massa grejer på gång.
Jag gillar att bjuda hem folk.
Jag Ä L S K A R mina att-göra-listor.
Jag vantrivs inte alls med att vara spindeln i nätet i många projekt på jobbet.
Jag gillar att träna, jobba och ha fint hemma.

Felet med mig är att jag inte återhämtar mig.
Jag har trott att jag återhämtat mig när jag varit på gymet. Med Spotify i öronen.
Jag har trott att jag återhämtat mig när jag går mina skogspromenader. Med ljudboken i öronen.
Jag har trott att jag återhämtat mig när jag suttit i min favoritfåtölj. Och bloggat.
Jag har trott att jag återhämtat mig när jag varit på massage. Och pratat konstant med min massör.

Jag måste inte lära mig att sluta stressa.
Jag måste lära mig att göra ingenting.



3 kommentarer:

  1. Du är så klok! Stress är så klart olika för olika personer, och återhämtning var också olika för oss alla. Kämpa på!

    Och hur betygsätter du sträckbänken? Nöjd?
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Du är så klok! Stress är så klart olika för olika personer, och återhämtning var också olika för oss alla. Kämpa på!

    Och hur betygsätter du sträckbänken? Nöjd?
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Det skulle jag nog oxå behöva lära mig, men hur lär man sig det? Önskar Glad Påsk!

    SvaraRadera